keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Kysymyksiä ja vastauksia

Kiitos Simply, It's my life -blogille haasteesta! Minusta on kiva vastata kysymyksiin ja haaste sai minut taas kirjoittamaan blogiini. On ollut taas monta päivää, jolloin lasten päiväunet menevät ristiin ja blogiaika on minimissään. 

Haasteen tarkoitus on löytää uusi blogeja ja auttaa huomaamaan heitä joilla on alle 200 lukijaa.

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa jolla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.


11 asiaa minusta

1. Kotiäitiys on tehnyt minusta karkkiriippuvaisen. Palkitsen itseäni karkilla tai suklaalla tiukkojen tilanteiden tai yövalvomisten jälkeen. Ihme kyllä, mahdun aika hyvin vanhoihin vaatteisiini. Saattaa johtua siitä, että asumme kolmannessa kerroksessa eikä talossa ole hissiä. 

2. Vaikka olen ollut kotona lasten kanssa kaksi ja puoli vuotta, en vieläkään tunne itseäni oikeaksi kotiäidiksi. Tämä on minulle väliaikainen identiteetti. Paljon enemmän olen vain pelkkä äiti. 

3. Harrastan tanssia ja olen käynyt saman tanssinopettajan tunnilla kohta kymmenen vuotta. Opin siellä joka kertaa edelleen jotain uutta ja nautin siitä valtavasti. 

4. En mene mielellään yksin kellariin enkä ullakolle. 

5. Olen aika huono laittamaan ruokaa. En esimerkiksi ole tehnyt oikeaa kastiketta - pastakastiketta lukuunottamatta - kuin pari kertaa elämässäni. 

6. Vastapainoksi tykkään leipoa pullaa. Valitettavasti se on yksi- ja kaksivuotiaan lapsen kanssa vielä vähän liian stressaavaa. 

7. Tykkään kaupungin vilinästä ja toreista. Hakaniementori on yksi lempipaikkojani Helsingissä. Tykkään myös kierrellä kirpputoreja erityisesti ulkomailla. 

8. Minusta oli ennen hauskaa vaeltaa metsässä painava rinkka selässä kilometrikaupalla. Nykyään olen  nautiskelija, joka haluaa, että matkanvarrelta löytyy ainakin silloin tällöin kahvila ja oikea sänky. 

9. Olen nälkäisenä kiukkuinen. Joskus en itsekään tajua, että pitäisi syödä, vaikka alan ärsyyntyä pikkujutuista. 

10. Silmälasini ovat aina hukassa. Ja aika usein myös kännykkäni ja avaimeni. Mutta tämä johtuu tietysti vain siitä, että minulla on liian monta taskua ja laukkua, joita vaihtelen tarpeen mukaan. 

11. Toivon, että saisin nukkua enemmän tänä vuonna. 

Kysymykset, jotka sain haasteen lähettäjältä:

1. Odotatko tällä hetkellä jotain kovin, miksi?
En odota mitään erityistä juuri nyt, mutta on ihanaa, kun aurinko alkaa taas paistaa enemmän. Odotan myös sitä, ettei lapsia täydy enää pukea haalareihin.

2. Oletko äkkipikainen vai suunnitelmallinen?
Olen aika äkkipikainen. Suutahdan nopeasti tai hermostun, jos vaikka tietokone ei toimi. Toisaalta olen suunnitelmallinen esimerkiksi matkoille lähtiessä tai isommissa ostoksissa.

4. Suolaista vai makeaa?
Makeaa. En tykkää sipseistä enkä ranskalaisista.

5. Hyvään koti-iltaan kuuluu...?
Iloisia lapsia, hiljaista aikaa yhdessä mieheni kanssa.

6. Tiskaaminen vai silitys?
Tiskaaminen - sitä joutuu pakostakin tekemään, vaikka meillä onkin tiskikone. Silityksen voi jättää vähemmälle. 

7.  Tykkäätkö sisustamisesta? lempi tavarasi/kohteesi?
Tykkään haaveilla sisustamisesta, mutta olen huono toteuttamaan haaveitani. Esimerkiksi lastenhuoneemme on täysin kesken. Minulla on muutama pieni vanha nahkainen tai paperinen matkalaukku leluja varten ja etsin kaikenlaisia koreja ja muita säilytystavaroita jatkuvasti. 

8. Mielummin kävellen vai autolla?
Kävellen. En aja autoa itse oikeastaan lainkaan. Ahdistun, kun sukulaiseni painostavat minua ratin taakse. 

9. Missä panostat/pihistät?
Panostan lasten talvivaatteisiin. Pihistän kampaamokäynneissä.

10. Harrastuksesi?
Käyn tanssimassa modernia tanssia. Tanssisin paljon enemmän, jos voisin. 

11. Missä olet erityisen hyvä?
Tämä saattaa kuulostaa tosi kummalliselta, mutta olen tosi hyvä lukemaan ohjeita. 

Uudet kysymykset uusille vastaajille

1. Kuinka kauan haluaisit olla lapsen/lasten kanssa kotona, jos mikään käytännön asia ei vaikuttaisi päätökseesi?
2. Minne haluaisit mennä lomalle?
3. Mitä teet, jos sinulla on kuusi tuntia vapaa-aikaa?
4. Minkä taidon haluaisit oppia?
5. Mitä tilaat ravintolassa?
6. Ärsyttävin kotityö
7. Mistä suutut? 
8. Minkä esineen haluaisit heittää pois?
9. Mille nauroit viimeksi?
10. Mitä harrastat lapsen/lasten kanssa?
11. Parhaat opit vanhempana tähän mennessä?

Ja haaste menee seuraaville blogeille:

MoM eli äidin oppivuodet

Kalabaliikki Kankaantakana

Elämää Ranskanmaalla


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti